Info

In vitro and animal studies indicate that the leaf, seed, and root extracts of Moringa Oleifera have anticancer , hepatoprotective(, hypoglycemic , anti-inflammatory, antibacterial , antifungal , antiviral, and antisickling effects. They may also protect against Alzheimer’s disease , stomach ulcers, help lower cholesterol levels , and promote wound healing.” - Memorial Sloan-kettering Cancer Center wsite


Ingin bantuan cara membeli produk ini secara offline @ online boleh whatapps sy

======================================
Pembelian Secara Online -> http://www.juriza.myzija.com
======================================

Inginkan business preview call/whatapps
019 6002400 / 012 2381011
======================================

Ingin mencuba

Supermix Moringa Zija
Trial Set 8 Sachet = RM99 (termasuk pos)


Sunday 2 November 2014

Sitokinin & Moringa

Moringa Oleifera Mengandungi beribu kali lebih sitokinin berbanding tumbuhan yang lain


Apakah sitokinin


Sitokinin telah ditemui di semua tumbuhan yang kompleks, dan juga lumut, kulat dan bakteria. Sitokinin adalah kumpulan hormon. Hormon-hormon ini menggalakkan pembahagian sel dalam akar tumbuhan dan pucuk, dan mereka menggalakkan pertumbuhan tunas. Hari ini, terdapat kira-kira 200 sitokinin asli dan tiruan yang berbeza diketahui botani.

Kebanyakan sitokinin dihasilkan dalam meristem akar. Meristem merupakan nama yang diberikan dalam botani untuk kawasan tisu di dalam bahagian tumbuhan yang aktif mempromosikan pembahagian sel. Setelah sitokinin yang telah dihasilkan pada akar, ia bergerak sehingga xilem, atau jaringan pembuluh darah, ke bahagian lain tumbuhan di mana pertumbuhan berterusan berlaku, seperti daun muda, buah-buahan berkembang, dan biji-bijian.

 

Fungsi Sitokinin


Sitokinin meningkatkan pembahagian sel dengan merangsang pengeluaran protein yang diperlukan untuk mitosis. Mitosis pembahagian sel non-seksual yang berlaku di dalam semua makhluk hidup menghasilkan sel-sel tambahan untuk pertumbuhan tubuh. 


Di dalam tubuh anda, mitosis yang terjadi setiap hari, menggantikan sel-sel mati dan rosak dan membolehkan pertumbuhan. Pada tumbuhan, proses ini mitosis mewujudkan sel-sel tambahan yang membuat tanaman tumbuh. Jika anda pernah bermain dengan blok bangunan yang snap bersama-sama, anda boleh menganggap mereka seperti sel-sel tumbuhan. Setiap kali proses mitosis berlaku, sel baru ditubuhkan untuk pindah ke  kilang terakhir, dan ini membuat lebih panjang atau lebih tinggi.

Antara manafaat memakan Sitokinin

  • Promote Cell Regeneration
  • Prolong lifespan of cells
  • Delay cell Aging
  • Faster replacement of old cells by new cells

Bayangkan anda menikmati Sitokinin dalam minuman kesihatan Zija supermix Moringa yang kaya dengan khasiat semulajadi dan diproses secara saintifik.




No comments:

Post a Comment