Info

In vitro and animal studies indicate that the leaf, seed, and root extracts of Moringa Oleifera have anticancer , hepatoprotective(, hypoglycemic , anti-inflammatory, antibacterial , antifungal , antiviral, and antisickling effects. They may also protect against Alzheimer’s disease , stomach ulcers, help lower cholesterol levels , and promote wound healing.” - Memorial Sloan-kettering Cancer Center wsite


Ingin bantuan cara membeli produk ini secara offline @ online boleh whatapps sy

======================================
Pembelian Secara Online -> http://www.juriza.myzija.com
======================================

Inginkan business preview call/whatapps
019 6002400 / 012 2381011
======================================

Ingin mencuba

Supermix Moringa Zija
Trial Set 8 Sachet = RM99 (termasuk pos)


Saturday 8 November 2014

Moringa sebagai Anti Penuaan


Zeatin yang terdapat dalam  Moringa berupaya Melambatkan  Dari Proses Penuaan


Dalam keadaan yang ideal Moringa oleifera tanaman dapat tumbuh beberapa meter dalam tempoh masa yang singkat. Kemampuan untuk pertumbuhan cepat dan besar tanaman yang dikaitkan dengan kesan Zeatin (hormon tumbuhan yang menyebabkan pembahagian sel, pertumbuhan, dan penuaan kelewatan sel-sel). Zeatin juga dikaitkan dengan anti-penuaan atau memperlahankan proses penuaan dalam badan manusia. Zeatin adalah cara yang lebih semula jadi untuk menyokong kesihatan kulit dengan memperbaiki sel-sel kulit baru. Apabila diet pemakanan kita termasuk nutrien  (Zeatin) dalam tanaman, tubuh kita secara keseluruhan dapat melawan penuaan, bermula pada tahap sel.

 Moringa oleifera adalah tamanan yang mengandungi zeatin terbanyak, berbanding dengan tumbuhan lain.
 

 Zeatin meningkatkan aktiviti anti-oksidan untuk melawan  kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas   dan melindungi sel-sel sihat daripada stres kehidupan sehari-hari. Zeatin melambatkan proses penuaan dengan membantu tubuh menggantikan sel-sel pada kadar yang lebih cepat daripada usia mereka, memberikan penampilan yang lebih muda kepada kulit.

Selain memainkan peranan penting dalam pertumbuhan dan perkembangan tumbuhan, sitokinin (zeatin) mempunyai pelbagai kesan pada manusia dan binatang di peringkat semua organisme selular. Oleh itu, sitokinin   mempunyai banyak aplikasi terapeutik berpotensi, termasuk keberkesanan mungkin dalam rawatan penyakit proliferatif seperti kanser. 




Nota :

Supermix Zija International
dihasilkan dengan secara saintifik untuk memelihara kebaikan nutrisi yang terkandung pada setiap bahagian moringa.

No comments:

Post a Comment