Info

In vitro and animal studies indicate that the leaf, seed, and root extracts of Moringa Oleifera have anticancer , hepatoprotective(, hypoglycemic , anti-inflammatory, antibacterial , antifungal , antiviral, and antisickling effects. They may also protect against Alzheimer’s disease , stomach ulcers, help lower cholesterol levels , and promote wound healing.” - Memorial Sloan-kettering Cancer Center wsite


Ingin bantuan cara membeli produk ini secara offline @ online boleh whatapps sy

======================================
Pembelian Secara Online -> http://www.juriza.myzija.com
======================================

Inginkan business preview call/whatapps
019 6002400 / 012 2381011
======================================

Ingin mencuba

Supermix Moringa Zija
Trial Set 8 Sachet = RM99 (termasuk pos)


Wednesday 11 February 2015

Kenali Minyak dari pokok moringa - Kegunaan kulit dan rambut

 Kenali Minyak dari pokok moringa - Kegunaan kulit dan rambut

 Minyak dari biji moringa


Pokok kelor, berasal dari India , di kaki gunung Himalaya dan telah dihormati selama ribuan tahun sebagai pokok ajaib. Sebagai contoh, minyak Moringa telah digunakan dalam persiapan kulit dan salep sejak zaman Mesir. Minyak ditperah dari benih yang penuh dengan asid lemak untuk menaikan seri kecantikan.

 
Minyak Moringa mempunyai nilai kosmetik yang luar biasa dan digunakan pada kulit, badan dan penjagaan rambut sebagai pelembab dan perapi. Sitokinin dalam moringa adalah salah satu daripada sebab-sebab utama mengapa moringa adalah sangat dihargai.



Minyak Moringa Seed mengandungi beribu (1700) antioksidan dan dianggap oleh para ahli untuk menjadi salah satu minyak kosmetik terbesar yang pernah ditemui.

Sitokinin adalah hormon tumbuhan yang menggalakkan pertumbuhan sel dan melambatkan proses penuaan dengan menangguhkan kematian sel-sel dan kemusnahan tissues.The sitokinin yang paling ampuh adalah zeatin. Moringa berada dalam kelas itu sendiri, ia "mengandungi seribu kali" zeatin lebih daripada mana-mana tumbuhan lain.

Antara kandungan minyak biji moringa mengandungi:


     4 kali vitamin A atau Lobak - Vitamin A (Retinol) - Topikal Vitamin A telah dicadangkan untuk membantu membina gentian kolagen dalam kulit selain harta pengelupasan lebih dangkal nya. Ini adalah asas untuk penggunaannya dalam mengurangkan penampilan garis-garis kedutan halus.


     0.5 kali ganda vitamin C daripada oren. Vitamin C atau asid askorbik bertindak sebagai antioksidan dan dianggap penting dalam penyembuhan luka kerana ia membantu dalam menstabilkan kolagen. Apabila disapukan pada kulit, vitamin C dapat mengurangkan garis-garis halus dan kedutan dan dapat mengurangi keparahan selaran matahari. Vitamin C adalah penting untuk penyembuhan luka, untuk setiap jenis penyelenggaraan jaringan, dan yang berlaku pada kulit anda. Mendapat nutrien yang betul adalah penting untuk memperbaiki kulit dan membuat sel-sel baru yang sihat untuk menggantikan yang rosak.

     Vitamin E - Vitamin E adalah antioksidan lain yang menunjukkan bahawa ia mempunyai kesan anti-radang pada kulit. Apabila disapukan pada kulit, vitamin E telah terbukti berkesan untuk meningkatkan kelembapan, kelembutan dan kelancaran dan juga memberikan perlindungan.

Manfaat Minyak dari pokok Moringa  :


  •      Melambatkan proses penuaan
  •      Membantu membina kolagen yang memperbaiki keadaan kulit
  •      Emolien penyembuhan semulajadi (membantu dengan kering, keadaan kulit kasar seperti ekzema, psoriasis dan dermatitis)
  •      Melindungi kulit anda daripada kerosakan alam sekitar
  •      Membantu meningkatkan peredaran kulit kepala (yang membantu dalam mencegah kehilangan rambut) 
 





No comments:

Post a Comment